3.3.2022 - 00:24

Runopoika

+1
Liittynyt:
30.8.2018
Viestejä:
10

Oma ennustus. Sisältää vahvaa mutuilua, eikä yhtäkään lähdettä. Lähteenä oma luottamus ihmis psykologiaan. Ei koulutusta kyseisestä aiheesta. 
Käsittääkseni Putler hyökkää Ukrainaan lähettääkseen vahvan viestin NATOlle, että itään päin ei enää laajennuta ja varsinkaan asejärjestelmiä ei enää tuoda lähemmäs Venäjän rajaa. Putin ei tarvitse kansan tukea (joka hänellä kuitenkin ymmärrykseni mukaan on, hyvin hoidetun propagandan takia), koska protestoivat äänet hiljennetään hetkessä. Länsi ei tule puuttumaan tilanteeseen tosissaan esim lähtemällä suoran sotaan tai lähettämällä isosti sotakalustoa avuksi, koska Ukraina ei ole NATO maa. Ukraina taistelee sinnikkäästi, muttaa tulee kovien taisteluiden jälkeen häviämään Venäjän käsittämättömän ylivoiman edessä. Riittääkö putlerille itä-Ukraina vai ottaako hän koko Ukrainan haltuunsa jää nähtäväksi. Ukraina ei peräänny neuvotteluissa ja Venäjä ei mielestäni 100% todennäköisyydellä luovuta ennenkuin ovat saaneet haltuunsa vähintään itä-Ukrainan ja lupauksen, ettei Ukraina hae NATO jäsenyyttä. Omassa mutu ennusteessani on epäselvää tyytyykö Venäjä itä-Ukrainaan. Tällä välin Suomi tulee hakemaan NATO jäsenyyttä joka tulee johtamaan Venäjän suoraan hyökkäykseen Suomeen. Saako Suomi tukea mistään hyökkäyksen alkaessa on erittäin vaikea arvioida. Jälleen kerraan vahvaan mutuiluun perustuen uskon, että kunnollista tukea ei saada ja Venäjä miehittää Suomen ainakin helsinkiä ja ahvenanmaata myöten näyttääkseen ettei NATO saa laajentua itään. Tästä eteenpäin ei irtoa runopoika oraakkelilta ennustusta. Keinot joilla tämä skenaario ei toteudu, ovat Ukrainan yllättävä menestys Venäjää vastaan sodassa (hyvin epätodennäköistä). Lännen pakotteiden yllättävän nopea tehokkuus ja kansan nouseminen Putinia vastaan. Suomi ei hae NATO jäsenyyttä ja Putler on tyytyväinen saatuaan haltuunsa itä-Ukrainan ja lupauksen ettei länsi-Ukraina hae NATO jäsenyyttä. 

0
0
3.3.2022 - 01:16

Farseer

+2385
Liittynyt:
20.7.2016
Viestejä:
1711

Ongelmana Putinilla on, että kansan tuen menettäminen tarkoittaisi kasvanutta mahdollisuutta siihen että lähipiiri tekisi armeijan ohella onnistuneen vallankaappauksen. Nyt ollaan epätoivoisesti luomassa Ukrainan sodasta uutta Suurta Isänmaallista Sotaa, jonka taakse valjastetaan kaikki uskonnosta massamediaan.

Putin voi olla vaikka kuolemansairas (tätähän emme tiedä), mutta hänen lähipiirinsä ei välttämättä ole halukas tekemään hurmaavaa joukkoitsemurhaa eikä ole vielä henkeään menettämässä tai kidutusuhan alla (toisin kuin Berliinissä '45 kun toinen reaalimaailmasta irroittautunut diktaattori kyykisteli vastaavassa bunkkerissa). Joten ydinaseuhkauksen toteuttamisen yritys voisi käynnistää tehokkaan hallinnon vaihtamisen, joka voisi johtaa joko vähäveriseen palatsivallankaappaukseen tai veriseen sisällissotaan.

Pelottavan paljon pelottavia liikkuvia osia tilanteessa on. Ja mitä tekee kättään panttaavat Intia ja Kiina?

0
0
3.3.2022 - 04:32

Tuntematon käyttäjä (ei varmistettu)

-604
Liittynyt:
Viestejä:
1399
Runopoika kirjoitti:

Oma ennustus. Sisältää vahvaa mutuilua, eikä yhtäkään lähdettä. Lähteenä oma luottamus ihmis psykologiaan. Ei koulutusta kyseisestä aiheesta. 
Käsittääkseni Putler hyökkää Ukrainaan lähettääkseen vahvan viestin NATOlle, että itään päin ei enää laajennuta ja varsinkaan asejärjestelmiä ei enää tuoda lähemmäs Venäjän rajaa.

Putin hyökkää koska strategiset resurssit eli kaasu ja vilja. Nato on vain keppihevonen todelliselle syylle.

Toki asiaan vaikutti ajoituksen sopivuus eli USA ja länsimaat vaikuttivat sopivan heikoilta (vanha Biden ja teräskansleri Merkel juuri jättäytyi pois tieltä...), Ukrainan sotilaallinen vahvuus kasvoi vuosi vuodelta ja oma rajallinen aika toimia.

Myös oman aseman sementoiminen pari vuotta siintäviä vaaleja varten. 2014 krimillä piti käydä hakemassa kannatusboosti ja alunperinkin valtaan tultiin sotiaallisella falseflag-operaatiolla.

Ja länsimaalaisen demokratian pelko.

0
0
3.3.2022 - 05:28

PerttiKotos

+105
Liittynyt:
12.12.2019
Viestejä:
157

Northrop Grumman RQ-4A Global Hawk on lentänyt koko yön Kaliningrad - Valkovenäjä - Ukraina välistä rajaa edestakaisin, lentokorkeus 16500 metriä ja nopeus 300 km/h. Kotikenttä koneella on Sigonella Air Base, Italia.

Kriisiaikana tarkan tiedustelutiedon saaminen tulisi myös Suomella olla turvattu. NATO:n kalusto taitaa olla siihen tällä hetkellä ”parasta mitä rahalla saa” mutta jaetaanko tietoa ulkopuolisille niin en tiedä. Toisaalta F-35 valinta ei olisi paremmin voinut osua kohdalleen ja osuu osittain myös tähän tiedusteluruutuun.

0
0
3.3.2022 - 07:36

PerttiKotos

+105
Liittynyt:
12.12.2019
Viestejä:
157

Ukrainan rajan tuntumassa lentää myös kaksi USAF:n RC-135 signaali- ja tutkatiedustelukonetta, jotka lähtivät Kreetalta.

Nyt imuroidaan dataa joka taajuudella. Onkohan saatu ennakkotieto, että ”KOHTA TAPAHTUU” ?

0
0
3.3.2022 - 08:24

Marraskuu

+1022
Liittynyt:
26.11.2018
Viestejä:
1052

Aika vähäistä tuntuu venäjän kansan sodan vastustaminen olevan. Ukrainasta on paennut miljoona siviiliä, niin Venäjällä mielenosoittajia on muutamia satoja. Eihän sodasta toki venäjän siviilit ole päättäneet, mutta Venäläiset ovat kuitenkin sallineet Putinin kasvaa ja edetä sellaiseksi kuin hän on.

Mielestäni Venäjän kansa voisi tehdä enemmän sodan vastustamiseksi ja lopettamiseksi. Heidän pitäisi viimein ymmärtää avata silmät ja uskaltaa. Katsokaa venäläiset kuinka Ukraina uskaltaa laittaa Putinille kovan kovaa vastaan.

0
0
3.3.2022 - 09:32

mongeron

+599
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
183

Mielenkiintoista analyysiä Venäjän kaluston ongelmista. Lyhyesti: Renkailla kulkevia ajoneuvoja ei ole käytetty niin usein kun on ollut tarpeellista.

Tämän seurauksena renkaat ovat hapertuneet ja siten ajoneuvot eivät voi kulkea mudassa teiden sivuilla, vaan niiden pitää kulkea teitä pitkin.

https://twitter.com/TrentTelenko/status/1499164245250002944?cxt=HHwWgMC…

0
0
3.3.2022 - 10:22

Termu

+240
Liittynyt:
27.3.2020
Viestejä:
132

Muut sulkee ilmatilaa venäläisiltä, mutta kohta ei lentele venäläiset koneet missään. Mielenkiintoinen ketju: https://twitter.com/janedvidek/status/1498723248183382020?t=4ukDpw2siuD…

Armeijan kaluston huoltorahat ovat menneet muualle kuin huoltoon ja alla on paskat kiinalaiset renkaat. Ei oikeastaan yllätä yhtään. https://twitter.com/TrentTelenko/status/1499164245250002944?t=zyBlb1z7q…

Those aren't Soviet-era heavy truck radials. Chinese military tires, and I believe specifically the Yellow Sea YS20. it's a bad Chinese copy of the excellent Michelin XZL military tire design. 

Kyllä tässä tulee väkisinkin mieleen yhtymäkohtia talvisotaan. Siitä ketju: https://twitter.com/jmkorhonen/status/1498989078649389059?t=ksgDIwOKEGs…

Kai tässä jotain toivoa on. USA:n tiedustelutiedolla, muiden aseavulla, ukrainalaisten taistelutahdolla ja venäläisten koheltamisella ja motivaation puutteella Putin saattaa saada vielä pahemman nöyryytyksen ja sen lähtölaskenta alkaa. Sitten kiehuu pikkasen enemmänkin itänaapurin puolella. 

0
0
3.3.2022 - 10:25

GHearst

+429
Liittynyt:
28.12.2021
Viestejä:
555

Jokin vastuu Venäjän kansallakin pitää olla siitä, että johtajansa ovat säännöllisesti agressiivisia diktaattoreja. 

0
0
3.3.2022 - 10:27

Perassic Park

+350
Liittynyt:
2.3.2020
Viestejä:
174

Moni muistanee Maria Zaharovan ivallisen kuitin. ''Kun länsimaat tietävät milloin Venäjä aikoo hyökätä, kertokaa se hänellekin että osaa kaventeroida kesälomansa''

-Aina kun tuo bitch tulee julkisuuteen, toimittajien pitäisi kysyä  -Joko kesäloma on kalenterissa?

0
0
3.3.2022 - 11:09

Tinggeli

+3013
Liittynyt:
30.1.2020
Viestejä:
1939
Farseer kirjoitti:

Ongelmana Putinilla on, että kansan tuen menettäminen tarkoittaisi kasvanutta mahdollisuutta siihen että lähipiiri tekisi armeijan ohella onnistuneen vallankaappauksen. Nyt ollaan epätoivoisesti luomassa Ukrainan sodasta uutta Suurta Isänmaallista Sotaa, jonka taakse valjastetaan kaikki uskonnosta massamediaan.

Käsittääkseni tämä on edelleen rauhanturvaamis-operaatio. Ja näin se on kerrottu myös Venäjän sotilaille operaatioon lähdettäessä. Siksi heidän taistelutahto ja -moraali on niin huono.

Olennainen tässä sotavangiksi otetun sotilaan puhelinkeskustelussa äidilleen.

Russian soldier calling his mom after getting captured. 🇺🇦💛💙 #Russia #Ukraine pic.twitter.com/o5LOfM4ko1

— UkraineStream 🇺🇦 (@ukrainestream) March 1, 2022

Suora linkki Twitterin videoon: https://twitter.com/i/status/1498669922221801478

Mitä enemmän näitä puheluita tulee nuorten miesten äideille, sitä enemmän sana leviää Venäjällä samaan tapaan kun se leivsi Neuvostoliiton aikana ennen some-aikaa.

Sotilaitten isoäidit, jotka kokivat sen alkuperäisen suuren isämmaallisen sodan, ovat myös tätä sotaa vastaan. Leningradin piirityksen kokenut osoittaa mieltään.

 

In #StPetersburg, #Russia, the police detained a well-known survivor of the Siege of Leningrad Yelena Osipova at an anti-war #protest: pic.twitter.com/QFhPrWKcCo

— Alex Kokcharov (@AlexKokcharov) March 2, 2022

Suora linkki: https://twitter.com/i/status/1499067632749797385

0
0
3.3.2022 - 11:09

JR

+5373
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1618

Tämä ei kai vielä ollut täällä:

https://www.businessinsider.com/ukraine-revealed-secret-battle-plans-le…

Kaapattuja papereita Ukrainan hyökkäyksen suunnitelmasta. Mielenkiintoisin yksityiskohta oli, että hyökkäyspäätös oli sinetöity tammikuussa. Eli kaikki "provokaation" välttely yms hyökkäyksen alla oli juuri niin toivotonta ja turhaa kuin miltä näyttikin.

Alunperin hyökkäyksen piti alkaa 20.2 ja operaation olla 15-päiväinen.

0
0
3.3.2022 - 14:20

PikkuPro

+6076
Liittynyt:
28.6.2014
Viestejä:
2894
Termu kirjoitti:

 

Kai tässä jotain toivoa on. USA:n tiedustelutiedolla, muiden aseavulla, ukrainalaisten taistelutahdolla ja venäläisten koheltamisella ja motivaation puutteella Putin saattaa saada vielä pahemman nöyryytyksen ja sen lähtölaskenta alkaa. Sitten kiehuu pikkasen enemmänkin itänaapurin puolella. 

 

On tässä toivoa nyt kyllä, Ukraina on sen verellään saavuttanut. Suomi tosiaan oli yksin jonain 2,5 miljoonan kansana Neukkuja vastaan 105 päivää 1939-1940 ja muu maailma antoi hyvin pientä tukea vs. Ukraina nyt. Toki olisi olettanut, että Talvisodat on sodittu ja etäältä tuhotaan Jenkkimalliin eka Ukrainan infra ja ilmatoiminta mutta kun nyt näin ei käynyt (imo hirvee moga, varmaan ylimielisyyttä) niin outteja on. Ukrainalla on noin 44 miljoonaa kansalaista, Venäjällä 144 miljoonaa. Eli kolminkertainen ylivoima tolleen laskettuna, Suomea vastaan oli 1939 noin 50 kertainen ja nyt miljardin ihmisen länsiblokki antaa konkreettista apua ja varmaan enenevässä määrin tulee joukkojakin, siis yksityisiä. Sanoisin niin, että mitä kauemmin Ukrainan vastarinta on järjestelmällistä eli huolto toimii jotenkuten, sitä vähemmän Putlerilla on loppupeleissä outteja.

Toki ydinaseet mut se on sit mitä on. Ei ydinasepelotteen takia voi Putlerille antaa pelon varjolla koko maailmaa. Ainakin mä otan ydinaseriskin jos toinen melko todennäköinen skenario on Suomi Venäjän hulluuden alaisena. Se on niinku pokeri: sä teet mitä pitää tehdä ja lopputulos on sitten mikä se on. Isoja spotteja ei voi aina väistellä volan pelossa.

0
0
3.3.2022 - 14:45

Kekkoslovakki

+511
Liittynyt:
2.4.2018
Viestejä:
332
Marraskuu kirjoitti:

Mielestäni Venäjän kansa voisi tehdä enemmän sodan vastustamiseksi ja lopettamiseksi. Heidän pitäisi viimein ymmärtää avata silmät ja uskaltaa. Katsokaa venäläiset kuinka Ukraina uskaltaa laittaa Putinille kovan kovaa vastaan.

En ole eri mieltä, mutta Putler pitää pelottavan hyvin huolen siitä, että ne eivät näe. Erkoisoperaatio my ass...

0
0
3.3.2022 - 14:47

K.A.

+21
Liittynyt:
14.12.2017
Viestejä:
37

Tampereen Teatteri esittää parhaillaan näytelmää "Saatana saapuu Moskovaan." Mielestäni nimi on kovin virheellinen. Se saapui sinne jo monta vuotta sitten.

0
0
3.3.2022 - 16:32

Aki Pyysing

OP
+13492
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
7011

Nythän on niin, että ryssät menivät hämmästyttävän takki auki Ukrainaan. Mie luin noiden paratroopereiden takaisin lyömisestä, mutta luulin kyllä, että ne olisi hekoilla viety. Ei jumalauta, ne hyppäsi laskuvarjoilla.

Laskuvajojoukkoja ei käytetä kuin kapinan kukistamiseen, koska ne voi ilmasta napsia vaikka haulikolla (kuten mm. Kreetalla natseille tekivätkin).

Venäjä on käyttänyt laskuvarjojoukkoja tiputtamalla ne Hungary 1956 Czechoslovakia 1968 & Ukraine 2022. Soveltuvat kapinan kukistamiseen hyvin. Armeijaa vastaan taistelemiseen huonosti.

Odotettavissa on muuten väkivaltaa ja päihdeongelmia. Venäläiset tykkimiehet ryyppäävät entistäkin enemmän, kun joutuvat kohta moukaroimaan asutuskeskuksia oikein urakalla. 

0
0
3.3.2022 - 22:14

PerttiKotos

+105
Liittynyt:
12.12.2019
Viestejä:
157

Alankomaiden, Belgian, Ison-Britannian ja Italian kuljetuskoneet kävivät illan aikana Rzeszow:n lentokentällä tuomassa lastinsa.

0
0
4.3.2022 - 01:21

hode

+84
Liittynyt:
19.7.2014
Viestejä:
349

Suomen, toisin kuin Ukrainan, tulisi olla kaukaa viisas ja kutsua reserviläiset ylimääräiseen kertausharjoitukseen. Suunnitelmat venäjän miehitysyrityksen torjumiselle pitäisi kaivaa naftaliinista ja päivittää pikimiten.Näytetään Putlerille että jos Ukranainan miehitys on vaikeaa niin Suomen miehitys on 10x vaikeampaa.Lähes puoli miljoonaa koulutettua reserviläistä ja puolustuksellisesti edullinen maasto pitäisi saada Putlerin miettimään kaksi kertää ennen kuin iskee päänsä karjalan mäntyyn.Sillä aikaa Sale hoitaa meidät Natoon.

0
0
4.3.2022 - 09:59

Artsipappa

+2164
Liittynyt:
14.7.2016
Viestejä:
1962
hode kirjoitti:

Suomen, toisin kuin Ukrainan, tulisi olla kaukaa viisas ja kutsua reserviläiset ylimääräiseen kertausharjoitukseen. Suunnitelmat venäjän miehitysyrityksen torjumiselle pitäisi kaivaa naftaliinista ja päivittää pikimiten.Näytetään Putlerille että jos Ukranainan miehitys on vaikeaa niin Suomen miehitys on 10x vaikeampaa.Lähes puoli miljoonaa koulutettua reserviläistä ja puolustuksellisesti edullinen maasto pitäisi saada Putlerin miettimään kaksi kertää ennen kuin iskee päänsä karjalan mäntyyn.Sillä aikaa Sale hoitaa meidät Natoon.

Samaa mieltä että kertausta pitäisi ainakin lisätä. Mutta samalla olen sitä mieltä ettei Putin mieti järjellä. Se tekee just sitä mitä päähän sattuu tulemaan. 

0
0
4.3.2022 - 10:22

Juha X

+473
Liittynyt:
28.12.2020
Viestejä:
183

Petsamon, Alakurtin ja Kamenkan pataljoonat ovat nyt Ukrainassa. Eivätkä palaa, eivät ainakaan täydessä vahvuudessa.

Salen salamahyökkäys Atlantin yli kyllä yllätti nopeudellaan. Paluumatkalla voisi piipahtaa vielä Saksan liittokanslerin ja NATOn pääsihteerin luona.

Neuvotteluasetelmat näyttävät parantuneen, vaikka armeijaa ei asetettaisi ylimääräisillä kertausharjoituksilla hyökkäysryhmityksiin luovutetun Karjalan, Sallan ja Petsamon eteen. Millähän kertoimilla Suomen NATO-jäsenyys toteutuu 2022?

0
0
4.3.2022 - 11:30

PerttiKotos

+105
Liittynyt:
12.12.2019
Viestejä:
157

Jos Presidentillämme on mukavia matkatuliaisia USA:sta niin voisihan tuon NATO-kortin käyttää. Se, että kerrotaanko meille näistä neuvotteluista/sopimuksista kuinka yksityiskohtaisesti niin epäilen. Taitaa olla TP-UTVA:n turvahuoneessa käsiteltäviä asioita.

0
0
4.3.2022 - 13:19

PerttiKotos

+105
Liittynyt:
12.12.2019
Viestejä:
157

Ruotsin Gulfstream IV signaalitiedustelukone ajaa ympyrää Kaliningradin pohjoispuolella. USAF:n kaksi konetta scannaa toinen Moldovan länsirajaa ja toinen Valko-Venäjän / Ukrainan länsirajaa. Rintamalla ei venäläinen sotilas edes pieraise ettei joku mittari värähdä.

0
0
4.3.2022 - 14:24

tonza

+1230
Liittynyt:
4.3.2020
Viestejä:
623

Putin on alkanut skagaamaan talouskuran edessä, kun joutuu anelemaan. Lisää puita uuniin vain. Kun riittävän monet oligarkit menettävät riittävän paljon, Putlerinkin harmonikka alkaa soimaan.

– Meillä ei ole mitään pahoja aikomuksia naapurimaitamme kohtaan. Neuvoisin myös, että ette eskaloisi tilannetta, ette asettaisi pakotteita. Täytämme velvollisuutemme ja jatkamme niiden täyttämistä, Putin sanoi Venäjän valtiontelevision mukaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/putin-meilla-ei-ole-pahoja-aikomuks…

0
0
4.3.2022 - 15:38

Termu

+240
Liittynyt:
27.3.2020
Viestejä:
132

Stoltenberg teki selväksi että nato ei määrää Ukrainan ylle lentokieltoaluetta, koska joutuisi sitä valvomaan ja ampumaan tarvittaessa venäläisiä. Tuo ei oo uutinen, mutta kun kysyttiin voiko nato maat toimittaa lentokoneita niin ei vastannut. Pyöritteli vain aseavusta yleisesti, mutta sanoi ettei mene tarkempiin yksityiskohtiin millaista aseapua. Oisko tuosta päätetty kokouksessa, että jos maat haluaa lähettää koneita niin saavat, mutta ovat hyshys. Löhettääkö vanhempaa kalustoa josta oli jo uutisointia ja jota ukrainalaiset osaa käyttää. Jenkit laittaa puolestaan uudempaa omaa kalustoa niihin maihin. Jäi kyllä fiilis että nato tulee entistä enemmän antamaan aseapua ja järempää kalustoa mutta missään nimessä nato ei suoraan osallistu. Mulla jäi fiilis että Venäjälle näytetään kaapin paikka ja Putin ei saa kunniallista ulospääsyä tuolta sitten millään

0
0
4.3.2022 - 15:49

Artsipappa

+2164
Liittynyt:
14.7.2016
Viestejä:
1962
Termu kirjoitti:

Stoltenberg teki selväksi että nato ei määrää Ukrainan ylle lentokieltoaluetta, koska joutuisi sitä valvomaan ja ampumaan tarvittaessa venäläisiä. Tuo ei oo uutinen, mutta kun kysyttiin voiko nato maat toimittaa lentokoneita niin ei vastannut. Pyöritteli vain aseavusta yleisesti, mutta sanoi ettei mene tarkempiin yksityiskohtiin millaista aseapua. Oisko tuosta päätetty kokouksessa, että jos maat haluaa lähettää koneita niin saavat, mutta ovat hyshys. Löhettääkö vanhempaa kalustoa josta oli jo uutisointia ja jota ukrainalaiset osaa käyttää. Jenkit laittaa puolestaan uudempaa omaa kalustoa niihin maihin. Jäi kyllä fiilis että nato tulee entistä enemmän antamaan aseapua ja järempää kalustoa mutta missään nimessä nato ei suoraan osallistu. Mulla jäi fiilis että Venäjälle näytetään kaapin paikka ja Putin ei saa kunniallista ulospääsyä tuolta sitten millään

Luulen, että kunniallinen ulospääsy olisi kaikkien etu. Pakotteet toki pysykööt, Venäjä saa hoitaa Putinin sitten lopulta pihalle. Jos Putin ei saa jotain sellaista lopptulosta jonka voi selittää omalle kansalleen voitoksi, niin se vaan eskaloi tilannetta lisää. 

0
0
4.3.2022 - 16:22

PerttiKotos

+105
Liittynyt:
12.12.2019
Viestejä:
157

2 kpl Boeing B-52H Stratofortress koneita ajelee ympyrää n. 300 km Odessasta länteen.

Northrop Grumman RQ-4B Global Hawk on saatu tankattua ja asemiin pitkään yövuoroon.

0
0
4.3.2022 - 17:21

Putler

+19
Liittynyt:
4.3.2022
Viestejä:
13

Laatulehti The Sun epäili Putinin sairastavan Parkinsonin tautia noin puolitoista vuotta takaperin:

https://www.thesun.co.uk/news/13122054/vladamir-putin-resign-next-year-…

Twitteristä löytyvä pätkä Putinin ja Lukashenkon tapaamisesta todennäköisesti 18.2 Moskovassa näyttäisi tätä väitettä tai jotain muuta sairautta tukevan:

https://twitter.com/Team_Stollberg/status/1498762759357480969?t=iPRnBor…

0
0