7.9.2020 - 11:40

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620

Ostin pienen betsin tällaista aiemmin liian tuulari-instrumentiksi päättelemääni BEAR TESLA X3S NORDNET F2. Ehkä tää on enemmän gamblaysta kuin sijoittamista, koska ton paperin ehdot vähän vaikutti siltä että ne voi syödä ton paperin arvon kuluilla suunnilleen sillä vauhdilla kuin tahtovat, mutta kun SP500 oli ainoa jotenkin tolkullinen nousupaine mitä Teslassa näin, niin pakkohan se on liittyä karkeloihin kun se uhka katosi.

Vastassa on toki kaksi helvetin kovaa, fedin setelipaino ja Muskin henkilökultti, mutta ei noin järjetöntä valuaatiota vastaan malta olla betsaamatta.

Ja kai omilla rahoillaan saa pitää vähän hauskaakin.

7.9.2020 - 12:53

Aki Pyysing

+13716
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
7052
JR kirjoitti:

Ja kai omilla rahoillaan saa pitää vähän hauskaakin.

Ei saa. Rahaa pitäisi kunnioittaa, koska sitä on vaikea saada, mutta helppo hävittää.

8.9.2020 - 19:39

Aki Pyysing

+13716
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
7052

7.9. klo 11.40

JR kirjoitti:

Ostin pienen betsin tällaista aiemmin liian tuulari-instrumentiksi päättelemääni BEAR TESLA X3S NORDNET F2. Ehkä tää on enemmän gamblaysta kuin sijoittamista, koska ton paperin ehdot vähän vaikutti siltä että ne voi syödä ton paperin arvon kuluilla suunnilleen sillä vauhdilla kuin tahtovat, mutta kun SP500 oli ainoa jotenkin tolkullinen nousupaine mitä Teslassa näin, niin pakkohan se on liittyä karkeloihin kun se uhka katosi.

Vastassa on toki kaksi helvetin kovaa, fedin setelipaino ja Muskin henkilökultti, mutta ei noin järjetöntä valuaatiota vastaan malta olla betsaamatta.

Vieläkö on laput salkussa? Näillä ajoitusnäytöillä kannattaisi perustaa jo vihjepuhelin. Tai ostaa epälikvidejä lappuja, suositella niitä ja myydä lukijoille.

8.9.2020 - 19:56

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620
Aki Pyysing kirjoitti:

7.9. klo 11.40

JR kirjoitti:

Ostin pienen betsin tällaista aiemmin liian tuulari-instrumentiksi päättelemääni BEAR TESLA X3S NORDNET F2. Ehkä tää on enemmän gamblaysta kuin sijoittamista, koska ton paperin ehdot vähän vaikutti siltä että ne voi syödä ton paperin arvon kuluilla suunnilleen sillä vauhdilla kuin tahtovat, mutta kun SP500 oli ainoa jotenkin tolkullinen nousupaine mitä Teslassa näin, niin pakkohan se on liittyä karkeloihin kun se uhka katosi.

Vastassa on toki kaksi helvetin kovaa, fedin setelipaino ja Muskin henkilökultti, mutta ei noin järjetöntä valuaatiota vastaan malta olla betsaamatta.

 

Vieläkö on laput salkussa? Näillä ajoitusnäytöillä kannattaisi perustaa jo vihjepuhelin. Tai ostaa epälikvidejä lappuja, suositella niitä ja myydä lukijoille.

Laput on salkussa. Mähän ostin ne maanantaina, kun ne oli reagoineet toki välittömästi siihen SP500-uutiseen, eli koko tän päivän jenkkiromahdusta en saanut niihin tietenkään sisään, mutta tuo vivutettu lappu näyttää nyt +26,6%.

Tässähän on iso ongelma että mihin hintaan haluan irrottaa ne - mulla ei ollut mitään visiota jostain "hintakorjauksesta" joka tässä nyt olisi tapahtunut, eli en myöskään myynyt näin pieneen laskuun. Mun mielestä jotenkin realistinen valuaatio Teslalle olisi luultavasti alle kymmenesosa nykyisestä, mutta en myöskään kuvittele että se realistisesti sinne päätyisi vuosikausiin. Jos mulla olisi "aito" shortti, niin sellaisen päällähän voisi istua niin pitkään kuin yhtiö tuntuu yliarvostetulta, mutta kun kyseessä on joku kuluja juokseva vipuinstrumentti, niin eihän sitä voi oikein ruveta pitämään kuukausikaupalla.

Ehkä toteuttamiskelpoisin lähestymistapa tässä on arvailla psykologiaa - olettaa että SP500 peruuntuminen saattaisi herätellä laajemminkin osakkeen shorttaamista ja tyrkätä sen hintaa hiukan alaspäin, jolloin se ei enää näkyisi jatkuvana varmana voittajana uskovaisille, mikä voisi aloittaa vähän voittojen kotiuttamisen/pelastamisen lumipalloefektiä, ja johtaa useampaankin laskupäivään. Jos mitään sen suuntaista ei näytä tapahtuvan, niin sitten shortit mäkeen. Toki hyvin mahdollista, että siinä jää voitot kokonaan kotiuttamatta. :)

Sijoitin tähän shorttiin noin 20k, ja selviän henkisesti jos häviän sen, jopa tämän huikean hyvän alun jälkeen. Hauskana puolena tällä lähestymistavalla se voi vahingossa runata hyvinkin ylös.

8.9.2020 - 21:23

Artsipappa

+2172
Liittynyt:
14.7.2016
Viestejä:
1970

Samaa instrumenttia ostin itse, tosin myin tänään melko pian avauksen jälkeen kun oltiin -19%. Ottaen huomioon miten Tesla on tämän vuoden aikana runnannut niin aika uskomatonta että mun vuoden 2020 paras sijoitus (uhkapeli) on ollut Tesla shortti. Ensimmäinen maaliskuussa kun koko maailma romahti ja toinen nyt, ja nyt lappu oli salkussa hurjat 5 päivää. 

 

Voi olla että lähti hiukan liian hätäisesti salkusta pois.. Pidän itsekin Teslan valuaatiota aika poskettomana. Olisi kiva saada ihan aito shortti auki. Tota kun ei viiti älyttömän pitkään pitää :/

9.9.2020 - 17:00

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620

Myin Tesla-shorttini, enkä oikein osaa sanoa mitä tässä tapahtui.

Musta se ei näyttänyt tehokkaasti hinnoitellulta. Pidän sitä jotenkin täysin mahdottomana, mutta en keksi mitään muuta selitystä. Ehkä en oikeasti tajua ton instrumentin hinnoittelua, vaikka se aiemmin tuntui käyttäytyvän kuin olin sen ymmärtänyt.

Vähän jenkkiavauksen jälkeen Teslan kurssi oli +7,5%, ja samalla markkinatakaajan tarjoamat laidat tarjosivat mahdollisuuden karata 3x sertifikaatistani noin -7% päivälaskulla, hetken arvoin, sitten otin sen ja päätin tutkia myöhemmin.

Kyse ei ole vartin viiveestä jenkkikursseissa, eikä valuuttakurssin muutoksesta (EUR/USD +0.45% ei vaikuta merkittävästi tämän rinnalla). Eilen shortti käyttäytyi kuten olisin odottanut - se oli myös auki jenkkipörssin sulkeutumiseen asti, ja träkkäsi sitä.

Vaikuttaisi, että se ehkä seurasi Saksan kurssia vielä jenkkien avauksen jälkeen - Saksa on seurannut jenkkien nousua viiveellä. Mutta silti tuntuu että missaan tässä jotain, ei kai tällaista instrumenttia ole varaa tarjota jos seuraisi oikeasta kursseja noin laiskasti?

Tästä seikkailusta jäi voittoa hiukan vajaa 4k.

9.9.2020 - 17:14

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620

Joo, en toistaiseks enää koske tohon. Tästä jäi lähinnä vitutus, kun tuntuu että selvästi en ymmärrä jotain. Nytkään sen instrumentin kurssi ei ole ollenkaan sitä mitä sen mun ymmärryksen ja eilisen tarkkailun mukaan "pitäisi" olla.

9.9.2020 - 17:18

Montella

+93
Liittynyt:
29.3.2020
Viestejä:
130

Eikö noi yleensä mene klo 21 kiinni? Toki, jos sanoit että träkkäs sulkuun saakka, niin kaiketi viestini on turha, kunhan varmistan.

9.9.2020 - 17:43

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620

Ei ole mahdotonta, että meni yhdeksältä kiinni. Tein aika tiiviisti töitä, ja en välttämättä katsonut niin tarkkaan - muistan että träkkäsi pitkään Suomen pörssin sulkeuduttua, ja sitten kun illalla viimeiseksi katoin niin molemmat oli kiinni. Eli oli saattanut sulkea aikaisemmin. Ja se ehkä voisi selittää miksi tän päivän kehitys näyttää mulle oudolta.

Kun katson tota Saksan kurssia siitä kun ostin ton shortin siihen kun suljin sen, niin se näyttää olevan ihan linjassa sen kanssa mitä mulle jäi käteen tosta veivaamisesta.

9.9.2020 - 17:56

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620

Joo. Vittu tätä sähläämistä. Ostan vaan lisää seiniä (=cityconia) ja lopetan säätämisen.

9.9.2020 - 18:49

MrSamba

+32
Liittynyt:
27.7.2014
Viestejä:
28

Eiks noi vivutetut sertifikaatit ole lähinnä yhden päivän seikkailuihin tarkoitettu? Jos peräkkäisinä päivinä on laskuja ja nousuja niin sertifikaatin arvon lopputulema ei ole se, mitä suoraan voisi ajatella. En ole niitä ikinä omistanut tai niihin syventynyt mutta sellainen mielikuva mulle on jäänyt kun olen niistä lukenut. Omat leikkini olen suorittanut turboilla ja minifutuureilla.

9.9.2020 - 19:03

Artsipappa

+2172
Liittynyt:
14.7.2016
Viestejä:
1970

Joo noi sertifikaatit on ehdottomasti lyhyen ajan instrumentteja. Jos on näkemystä että joku sukeltaa useamman päivän putkeen niin voi toki pitää. Mutta ylös-alas sahaus vie pointin sertifikaatilta. Minifutuurit sitten pidempään salkkuun. 

9.9.2020 - 19:07

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620
MrSamba kirjoitti:

Eiks noi vivutetut sertifikaatit ole lähinnä yhden päivän seikkailuihin tarkoitettu?

Yli yön pitämisessä ei pitäisi speksien mukaan tapahtua sen kummempaa, kuin että velottavat siitä kurssista jonkun korkonsa. Markkinatakaajan laitojen spread on noin prosentin luokkaa, mihin vielä päälle Nordnetin kulut, eli siihen yhden päivän sisäiseen kauppaan tarvitaan vahvempaa näkemystä kuin mulla tulee ikinä olemaan. Eli siis varmaan koko instrumentin kanssa sohlaamiseen.

MrSamba kirjoitti:

Jos peräkkäisinä päivinä on laskuja ja nousuja niin sertifikaatin arvon lopputulema ei ole se, mitä suoraan voisi ajatella. En ole niitä ikinä omistanut tai niihin syventynyt mutta sellainen mielikuva mulle on jäänyt kun olen niistä lukenut. Omat leikkini olen suorittanut turboilla ja minifutuureilla.

Tuote yrittää träkätä päivän sisäistä prosentuaalista arvonmuutosta, käänteisesti, kolminkertaistaen. Eli jos tesla laskisi ensin 10% ja seuraavana päivänä nousisi takaisin (eli 11,11%), niin odottaisin että yhteensä paperin arvosta olisi jäljellä 86,7% miinus kulut. Jos Tesla laskisi kahtena peräkkäisenä päivänä 10% kumpanakin (eli total -19% alkukurssista), niin odottaisin että paperin arvo on 169% alkuperäisestä miinus kulut. Toimiiko se sitten jotenkin muuten?

9.9.2020 - 19:23

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620
Artsipappa kirjoitti:

Joo noi sertifikaatit on ehdottomasti lyhyen ajan instrumentteja. Jos on näkemystä että joku sukeltaa useamman päivän putkeen niin voi toki pitää. Mutta ylös-alas sahaus vie pointin sertifikaatilta. Minifutuurit sitten pidempään salkkuun. 

Näen tässä itse asiassa vielä yhden potentiaalisen tuulimyllyn. Näyttäis siltä, että näiden todelliset kulutkin olis jotenkin helpompi laskea esiin.

Edit: Ovat näköjään kaikki tarjolla olevat kruunuissa. Ehkä mä nyt hetken vielä harkitsen ennen kuin lähden hankkimaan lisää kuluja.

10.9.2020 - 13:03

buttis

+12
Liittynyt:
31.5.2018
Viestejä:
15

Nämä bull/bear sertifikaatit eivät kovin hyvin käsittääkseni sovellu usean päivän treidaukseen koska vipu on kiinteä. Esimerkki:

päivä 1: lähtökurssi 100, päivämuutos 1%, vipu 10x. Loppukurssi 110

päivä 2: lähtökurssi 110, päivämuutos -1%, vipu 10x. Loppukurssi 99. 

Eli kurssi nousi aluksi 1%, sitten laski 1%, tappiota tuli 1 yksikkö alkutilanteeseen nähden

Kiinteän vivun takia käsittääkseni suositellaan lähinnä päivänsisäiseen. Liikkeet edestakaisin ylös-alas syövät tuottoa pidemmässä holdissa kuten ylläolevassa esimerkissä.

EDIT: pahoittelut luin aiemmat kommentit pikaisesti, tämä asia olikin jo katettu ylhäällä, eikä ihmetys johtunutkaan tästä "ilmiöstä"

10.9.2020 - 12:53

PikkuPro

+6138
Liittynyt:
28.6.2014
Viestejä:
2908
JR kirjoitti:

Joo. Vittu tätä sähläämistä. Ostan vaan lisää seiniä (=cityconia) ja lopetan säätämisen.

Kiitos tämän kaiken jakamisesta. Itse(kin) mietin silloin muutama päivä sitten, että pitäisikö elämän ensimmäisen kerran shortata (Teslaa) ja kun en tehnyt niin hetken melkein harmitti. Tätä ketjua lukemalla se melkein-harmituskin katosi.

Ehkä sijoittamiseenkin voisi jotenkin tuoda pokerin buumin "leipäpeli"-ajattelua. Eli jos on taitava sijoittaja niin tavallaan on kykyjä moneen lajiin, esim. lukujen ymmärrys on joustavasti hyödynnettävissä. Kuitenkin on sitten leipäpeliyttäkin eli joku sijoituslaji sopii taitavankin taitopalettiin paremmin kuin joku toinen.

Ja toinen pointti ehkä se, että long run +EV pelit joita ei kunnolla ymmärrä ovat hauskempia kuin vastaavat -EV pelit. Tällä siis tarkoitan, että onko pelissä reikki (shorttaus) ja rahaa lähtee long run pois ringistä vai onko reikki negatiivinen long run (osakkeet). 

10.9.2020 - 13:27

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620
buttis kirjoitti:

Nämä bull/bear sertifikaatit eivät kovin hyvin käsittääkseni sovellu usean päivän treidaukseen koska vipu on kiinteä. Esimerkki:

päivä 1: lähtökurssi 100, päivämuutos 1%, vipu 10x. Loppukurssi 110

päivä 2: lähtökurssi 110, päivämuutos -1%, vipu 10x. Loppukurssi 99. 

Eli kurssi nousi aluksi 1%, sitten laski 1%, tappiota tuli 1 yksikkö alkutilanteeseen nähden

Kiinteän vivun takia käsittääkseni suositellaan lähinnä päivänsisäiseen. Liikkeet edestakaisin ylös-alas syövät tuottoa pidemmässä holdissa kuten ylläolevassa esimerkissä.

EDIT: pahoittelut luin aiemmat kommentit pikaisesti, tämä asia olikin jo katettu ylhäällä, eikä ihmetys johtunutkaan tästä "ilmiöstä"

Tällä ei myöskään ole merkitystä sertifikaatin odotusarvon kannalta. On nousujen ja laskujen yhdistelmiä joissa sertifikaatti pärjää paremmin tai huonommin kuin sen seuraaman assetin kokonaiskehitys vivulla kerrottuna, mutta kokonaisuutena efekti on neutraali. (Varianssia se kai kasvattaa, mutta viputuotteessa se tuskin on ongelma)

10.9.2020 - 14:22

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620

Ei nää minifutuuritkaan näytä mitenkään mahdollisilta sijoituskohteilta.

"Osallistumiskulut -6,3%"

10.9.2020 - 14:57

Aki Pyysing

+13716
Liittynyt:
16.12.2013
Viestejä:
7052
JR kirjoitti:

Ei nää minifutuuritkaan näytä mitenkään mahdollisilta sijoituskohteilta.

"Osallistumiskulut -6,3%"

Tein päivittäistä johdannaiskauppaa 1992-5. Jäin voitolle n. 10% reikatusta nollasummapelistä luultavasti siksi, että aika ortodoksisesti asetin optioita (vastannee noiden sertifikaattien myymistä likimain) koskien hyvin harvoin futuureihin. Markkinoiden ennustaminen on raskasta ja vaikeaa puuhaa, mutta varmaa on, että aika-arvo juoksee joka päivä. Lisäksi markkinoiden oikea volatiliteetti oli yleensä kuitenkin alhaisempaa kuin johdannaismarkkinoiden implikoima. Mikä on tilanne noiden Bearien ja Bullien kanssa, en tiedä yhtään. 

Sen jälkeen olen ostanut kerran yhtä UPM-Kymmenen osakeoptiota osarispekulaatioksi. Osari tuli miun odotuksiin eli muiden odotuksia parempana. Luulin pinkkaavani. Kokeneena optiokauppiaana olin kuitenkin lukenut ehdot väärin ja +100 pinnan sijaan tulikin +20%. Olin katsonut väärinpäin suhteen, mikä yhdellä optiolla oli osakkeeseen. 

Tähän vielä lisään miuta vanhemman spekulantin lausunnon, kun kuulimme varakkaan yhteisen kaverimme ostaneen jotain osarioptioita. "Mä luulin, että optioita ostavat vain köyhät tai sitten suojausta hakevat". Jos haluaa vipua sijoituksiinsa, ottaa lainaa ja ostaa suoria osakkeita tai vähäkuluisia indeksirahastoja, se on halvempaa. Jos haluaa shortata, shorttaa, se on halvempaa. Lisäksi kaikkien härpäkkeiden ehtojen analysointiin menee tuhottomasti aikaa.

Joten kysyn: Oletko köyhä vai haetko suojaa😎? 

10.9.2020 - 15:11

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620
Aki Pyysing kirjoitti:

Joten kysyn: Oletko köyhä vai haetko suojaa😎? 

Ehkä köyhäksi hakeva?

No ei, oikeasti haluaisin vaan keinon shortata teslaa. En tarvitse sitä vipuakaan. Mieluiten siis lainaisin teslan osakkeita halvimmalla mahdollisella tavalla, mutta en tiedä miten se tapahtuisi Nordnetin asiakkaana. Siksi noi minifutuurit kiinnosti, kun sain jotenkin käsityksen että ne olisi jotenkin tolkullisen hintaisia johonkin vähän pidempäänkin (esim muutamia viikkoja) positioon, mutta nopealla tutkimuksella niiden kulut vaikutti kamalilta, varsinkin kun en kuitenkaan halua sitoutua pitämään sitä shorttia auki jotain minimiaikaa (jolloin käytännössä valtava spread on myös tosi paha juttu, juoksevien kulujen lisäksi).

17.9.2020 - 09:25

hawkofarroyo

+83
Liittynyt:
28.3.2020
Viestejä:
204

Toivottavasti Mr.Jr Ewing ei myynyt UMPPIA vaikka hetken näyttikin jo huonolta.

Nyt taitaa näyttää tuokin rivi salkussa jo valoisammalta. =)

Katsoin Valmet videolta että ks. Puufirmat pyrkii 110% käyttämään kaiken mitä piiput suoltaa.

Ligniini voi hyvin olla ns. Uusi muovi sekä sellutehdas tulevaisuuden energiapankki datakeskuksille.

https://www.youtube.com/watch?v=luJ3iSz59rA

Videon loppupuolella näistä aatoksista.

 

 

17.9.2020 - 09:52

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620

On sitä vielä jonkun verran jäljellä, mutta eilen kevensin aika merkittävästi, ja pientä veivausta ollut matkalla. Ihan hyvä tili niistä on toistaiseksi tullut.

Pitää katsella tuo video.

Höyläilin eilen kaikenlaista hulluun nousupäivään, kun vaivauduin vihdoin avaamaan sen OST-tilin, ja piti irrottaa sinne 50000. Ostin sinne alkajaisiksi koko rahalla Wärtsilää, koska

-Jostain tänne linkatusta nordnetin (?) analyysistä jäi mieleen että sen arvostus olisi halpa

-OST-tilille on lähtökohtaisesti järkevää hakea varianssia, ja konepaja jonka arvostusta väitetään halvaksi taantuman tai laman kynnyksellä on varmasti sitä

-Mulla on joku sellainen ajatus, että kun pankit painaa herkästi rahaa joka on melko kuvitteellista, ja sitä tuntuu paljon päätyvän nyt meille osakkeenomistajille kulkematta minkään todellisen toiminnan kautta, niin sillä leikkirahalla kannattaa ostaa todellisia asioita. Siksi esimerkiksi seinät, metsät ja teollisuustuotantolinjat jotenkin miellyttävät. Softa on arvostettu taivaisiin, ja odottaa vain että joku seuraava näppärä kaveri tekee paremman, niin siihen on pelottavampaa sijoittaa.

17.9.2020 - 15:48

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620

Tämä postaus on tilitystä vedonlyönnin vaikeudesta, ei sijoitussisältöä.

Johan on ollut askartelua, mutta taidan vihdoin päästä lyömään Bideniä betfairilla. Eli tililtäni lähti nyt kymppitonni, ja sen pitäisi ilmestyä Betfairille yhden pankkipäivän kuluessa. Seuraavia saanee sitten herkemmin perään.

Tätä säätämistä on nyt kestänyt rauhalliseen tahtiin kohta viikon.

-Lupaavin talletusvaihtoehto oli "trustly", joka olisi käytännössä suora talletus pankkitililtä. Kaikki meni hyvin kunnes trustlyn ikkuna pyysi "avaamaan mobiiliapplikaation ja seuraamaan ohjeita". Mulla on blackberry ja pankin tunnuslukuja tuottava mokkula, eli se siitä.

-Betfair listaa suomalaiselle asiakkaalle yhtenä talletusvaihtoehtona suoran tilisiirron. Antavat neljä eri tiliä, joista kolme on Suomessa. Päättelin nämä todennäköisesti kuluttomiksi, ja ettei niissä olisi muita siirtorajoja kuin tililläni näkyvä talletusraja. Ne olivat siis ykkösvaihtoehtoni. Koitin niistä kahta, ja rahat tulivat aina myöhemmin takaisin viestillä "tili on suljettu".

-Talletusvaihtoehdoissa on Neteller, siellä mulla on tili vanhastaan, ja aikoinaan ollut käytössä ihan isolla rahaliikenteellä, eli limittien ei pitäisi tulla vastaan. Tili oli suljettu oltuaan pitkään käyttämättä, mutta avasivat sen noin päivän odotuksen jälkeen. En muistanutkaan, että tili oli dollareissa, ja tilivaluuttaa ei saa vaihdettua (sulkematta ja avaamatta kokonaan uutta tiliä). Talletusmaksu 2,5% sekä valuuttakonversiot sekä suomalaisen tilin että betfairin suuntaan tekivät vaihtoehdosta järjettömän.

-Talletusvaihtoehdoissa on Skrill - sellaista mulla ei ollutkaan, ja avasin eurotilin sinne. Koitin tallettaa Skrillille rahaa, ja raja on 525 euroa. Siinä sanottiin että tilin verifioinnilla rajaa saisi ylöspäin, ei tosin että kuinka paljon. Koitin mennä verifioimaan tilin, ja siellä ilmoitettiin ettei siihen ole nyt mitään tarvetta :D

-Otin yhteyttä Betfairin asiakaspalvelijaan, selitin mitkä talletusvaihtoehdot eivät minulle toimi ja miksi, ja kyselin että olisiko joku heidän tilinsä mahdollisesti vielä auki, ja saisiko sinne mahdollisesti lähettää rahaa. Tätä ihmeteltiin yhdessä reilun puolen tunnin ajan, jonka jälkeen aspan suositus oli, että voisin harkita merkittävästi pienemmillä panoksilla pelaamista.

Totesin sitten että pienin kitka on varmaan siinä trustlyssä - siitähän multa puuttui vain "älykännykkä". Ei muuta kuin ostamaan halvinta mahdollista androidia. (En aio vaihtaa muuten hyvää puhelinta tätä yhtä käyttöä varten). Sitten uusi retki ostamaan uuteen kännykkään uutta liittymää, koska vanhan liittymäni SIM-kortti on liian kookas siihen halvimpaan Androidiin. Huvittavana yksityiskohtana sain tinkiä jonkun aikaa liittymämyyjän kanssa siitä, miksi 19,90 kuukaudessa maksava liittymä ei ole minulle "järkevämpi" kuin 12,90 kuussa maksava puhelimeen jota aion käyttää vain ja ainoastaan verkkopankkimaksun hyväksyntään.

Nyt olen tapellut tunnin ajan tämän androidin kanssa, esimerkiksi syöttämällä tuolla vitun näyttönäppäimistöllä vahvoja salasanoja pakolliseen gmail-kirjautumiseen, selvitellyt mitkä dansken sovellukset tarvitsen jne, ja sain vihdoin sen trustlyn maksun hyväksyttyä. Olin alunperin ajatellut betsata bidenin suoraa voittoa 30000:lla, mutta pitänee lisätä yksi kymppitonni ja toivoa voittoa ylimääräisenä kipurahana tästä säätövitutuksesta.

Toivottavasti kukaan Jens ei keksi ostaa laitaa pois ennen kuin saan rahajunat päätösasemalle.

17.9.2020 - 16:00

RaimoRaitis

+147
Liittynyt:
4.9.2019
Viestejä:
120

Kannattanee varautua pariin lisäkeskusteluun asiakaspalvelun kanssa että saat lyöntilimitit noihin lukemiin, taitaa alkuun olla max 10k ja kitsaasti sitä nostelevat.

17.9.2020 - 16:03

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620
RaimoRaitis kirjoitti:

Kannattanee varautua pariin lisäkeskusteluun asiakaspalvelun kanssa että saat lyöntilimitit noihin lukemiin, taitaa alkuun olla max 10k ja kitsaasti sitä nostelevat.

Olen varautunut, mutta uskoisin että se käy aika helposti kunhan se yksi kymppi on ensin lyöty, kun kerran kävi Akillekin. Mulla ei ole kuvaa, että ne varsinaisesti vihaisivat rahaa, vaikka siitä ekasta aspakokemuksesta vähän sellainen kuva jäikin - sillä ressukalla ei kai vaan ollut mitään ratkaisua mitä myydä. Mutta se rajojen nosto on niille kuitenkin aina vaan napinpainallus.

24.9.2020 - 23:56

JR

OP
+5383
Liittynyt:
30.6.2014
Viestejä:
1620

En sano että pörssit olisi menneet päin vittua, ne on vaan laskeneet kovasti, kuten käytännössä kai kaikilla muillakin Suomi-osakkeita omistavilla. Suurin sijoitukseni on Citycon, joten lasku on ollut aika rumaa. En ole varsinaisesti huolissani mistään, tai muuttamassa suuremmin positioitani tämän seurauksena.

Laskusta olen lisännyt Nordeaa ja Cibusta.

OST-tilini Wärtsilät ovat 5000 eur miinuksella. Jos myisin ne, saisiko tappiota mitenkään vähennettyä mistään? Olisi helppo ajatella, että OST-tili jotenkin torppaa tämän.

Biden-betsin kasvatus on ollut kovin verkkaista. Minulla on 10k päivätalletuslimit, jonka olen yrittäny poistaa, mutta rajoituksen poistossa on 7 päivän viive. Talletukset saapuvat myös tilille melko hitaasti. Olen saanut nyt sisään 30k, viimeisin perille saapunut talletus on tehty viime lauantaina. Olin jokin aika sitten ajatellut lyödä tähän 40k, mutta alan vähän kallistua siihen, että näin selkeitä valtavan positiivisen odotusarvon tilaisuuksia tulee vastaan hyvin harvoin (edellisestä, McGregorista on 3 vuotta. Se oli toki turvallisempi, koska sitä ei "voinut" hävitä, mutta en keksi lähempää vertailukohtaa näin absurdille markkinavääristymälle, joka on tarjoilla pitkän aikaa). Ellei viikonlopun aikana käy jotain tosi yllättävää, niin korotan varmaan betsini 100k:hon. Se käykin sitten nopeammin, koska talletusrajani ovat poistuneet.

Kivoja lopputuloksia olisivat esim voitto, koska siitä saisi paljon rahaa, tai Bidenin kuolema ennen vaaleja, koska pääsisin näkemään pystynkö suhtautumaan harmistumatta 100k tappioon puhtaalle bad beatille.