En yleensä kitise hinnoista tai muista palveluntarjoajan ominaisuuksista, mutta nyt lienee ensimmäinen kerta. Tänään Nordnet ilmoitti superluotto-ehtojen muutoksesta, jonka vuoksi kulta-tason luottoa saa enää 20% lainoitusarvosta vanhan 40%-sijaan. Tuottanee huomattavia vaikeuksia saada osakkeita ylipainoon kohtuullisilla kuluilla, kunhan sen aika koittaa.
Lienee rahastuskeino. Riskien alasajosta tuskin on kyse, kun tavallisilla lainoitusarvoilla sijoitusasteen saa jonnekin max 115 prosenttiin tuolla parhaalla tasolla. Ja silloinkin luotonantajalla on täydet vakuudet ja pakkomyyntioikeus.
Missä Nordnet ilmoitti tästä asiasta? Itselle oli mennyt täysin ohi ja nyt kun päätin katsoa että onhan korkotaso edelleen kultaa, niin oli yllätys aika karmaiseva. Eli ilmeisesti muutos tuli voimaan 6 päivää sitten, ja nyt pitäisi keksiä miten asia järjestelllään.
Missä Nordnet ilmoitti tästä asiasta? Itselle oli mennyt täysin ohi ja nyt kun päätin katsoa että onhan korkotaso edelleen kultaa, niin oli yllätys aika karmaiseva. Eli ilmeisesti muutos tuli voimaan 6 päivää sitten, ja nyt pitäisi keksiä miten asia järjestelllään.
Viestillä tuli tieto muutoksista superluottoon Nordnetin omilla sivuilla info 11.11.2019 ainakin minulle. Helpostihan tuo voi jäädä huomaamatta jos ei ole tottunut katsomaan salkkua usein ja viestejä myös.
Maailma pimeni. Tai ainakin vanhasta Nordnetistä Markkina/Maailma/Yleiskatsaus. Aika monta vuotta olen tämän vilkaissut herättyäni ja saatuani koneen auki ensimmäiseksi.
Mulle ainakin tuli sähköpostiin se ihan perinteiseen tapaan. Varmaan liittyy tohon vanhaan Nordnettiin.
En tarkoittanut aamukatsausta, vaan näkymää Markkina/Maailma/Yleiskatsaus etusivulta haettuna ja vanhaa softaa käyttämällä. Siinä on maailma pimentynyt. Aamukatsaus tuli miullakin mailiin normaalisti.
En tarkoittanut aamukatsausta, vaan näkymää Markkina/Maailma/Yleiskatsaus etusivulta haettuna ja vanhaa softaa käyttämällä. Siinä on maailma pimentynyt. Aamukatsaus tuli miullakin mailiin normaalisti.
Osa vanhoista toiminnallisuuksista alkaa pikku hiljaa siirtymään uudelle puolelle.
Nyt on muuten instrumentti-sivuillakin paljon enemmän toiminnallisuuksia sekä ne välittäjätilastot, joita aiemmin kaipailit!
En tarkoittanut aamukatsausta, vaan näkymää Markkina/Maailma/Yleiskatsaus etusivulta haettuna ja vanhaa softaa käyttämällä. Siinä on maailma pimentynyt. Aamukatsaus tuli miullakin mailiin normaalisti.
Osa vanhoista toiminnallisuuksista alkaa pikku hiljaa siirtymään uudelle puolelle.
Nyt on muuten instrumentti-sivuillakin paljon enemmän toiminnallisuuksia sekä ne välittäjätilastot, joita aiemmin kaipailit!
Niin näkyy olevan. Annan uudelle näkymälle uuden mahdollisuuden. Viimeksi sinnittelin melkein kuukauden, mutta palasin vanhaan missä näkyi juurikin myös välitäjätilastot. Alku meni hyvin: Sain siirrettyä seurantalistat vanhan Nordnetin puolelta.
Tein muutamia myyntejä OMXH:ssä pe 20.12., maksupäivä laskelmassa on 24.12.2019
24.12.2019 ei ole pankkipäivä, mutta TARGET2 on auki
Onko jollain tietoa jouluaatosta
- jos teen noston pankkitilille 24.12., suoritetaanko nosto 24.12. vai vasta 27.12?
- jos teen sisäisen tilisiirron arvo-osuustilien välillä 24.12., voinko luottaa laskelmassa olevaan maksupäivään, että myynnistä saadut rahat voi siirtää, ettei tilin saldo mene negatiiviseksi?
(lisäksi huomasin, ei nyt merkitystä: pe 20.12. tekemieni myyntien laskelmissa OMXS kaupoissa maksupäivä on pe 27.12., mutta OMXH ja US EXCHANGE NQ:ssa tehdyissä myynneissä ti 24.12.)
OMXH setlaa kyllä vasta 27.12. Ruotsin tapaan, kun kaupat tehty 20.12. Jenkit puolestaan ovat auki 24.12., joten niiden osalta silloin. Itse en ainakaan tekisi nostoa vielä jouluaattona.
Onko Nordnetilla ollut ongelmia reaaliaikatalletusten kanssa S-pankista 21-23.12.2019 välillä? Saldo on tällä hetkellä talletuksen verran negatiivisena.
En löytänyt uudelta luottosivulta mistään salkun lainoitusastetta valmiiksi laskettuna. Tämä olisi oleellinen tieto superluoton kanssa, vaikka euromääräiset rajat onkin ilmoitettu.
Uudessa Nordnetissä ei näy osakkeen päivän kaikki kaupat. Vanhassa näkyy. Onko tämä linjapäätös vai korjausta tulossa?
Kuuta taivaalta toivoakseni olisi hyvä, etteivät kaupat peittäisi koko ikkunaa.
Lisäksi välittäjätilastoista olisi hyvä nähdä kaikki välittäjät, kuten Vanhassa, eikä pelkästään kuusi suurinta netto-ostajaa ja myyjää. Esim. jos joku tekee ison sisäisen kaupan, koska netto on nolla, se ei näy lainkaan.
Uuden vuoden toive: uudessa Nordnetissä voisi näkyä mobiilissakin selvästi taulukkomaisesti rivien keskihinnat, position arvot ja kappalemäärät, osakkeen hinta, kokonaismuutokset, päivämuutokset ja vakuusarvot. Ilman jokaisen rivin ”avaamista”. Tämä oli yksinkertaisuudessaan vanhassa versiossa niin loistavaa.
Voimakkaasti samaa mieltä. Tämä seikka saisi ainakin mut siirtymään ehkä uuden nordnetin vakituiseksi käyttäjäksi. Vanhassa on niin kovin kätevää että saa yhdellä pikaisella silmäyksellä kokonaiskuvan päivän tilanteesta.
En saanut siirrettyä lapsen os-tilille (valtakirjalla) rahaa sisäisellä siirrolla. Lapsen ao-tilillä on saldoa. Kun menen kännykällä sisäiset siirrot sivulle, lapsen ao- tai os-tili ei näy valikossa. Oman ao- ja os-tilin välillä siirto toimi ilman ongelmia. Onko muilla tätä ongelmaa?
En saanut siirrettyä lapsen os-tilille (valtakirjalla) rahaa sisäisellä siirrolla. Lapsen ao-tilillä on saldoa. Kun menen kännykällä sisäiset siirrot sivulle, lapsen ao- tai os-tili ei näy valikossa. Oman ao- ja os-tilin välillä siirto toimi ilman ongelmia. Onko muilla tätä ongelmaa?
Sain nordnetin asiakaspalvelun kiinni, itse itselleni vastaten:
Valtakirjalla olevien tilien välillä ei toimi sisäiset siirrot. Asiakaspalveluun vapaamuotoinen viesti johon ilmoitetaan miltä tililtä mille tilille rahaa siirretään ja minkä verran. Pitäisi toimia suoraan lapsen ao-tililtä lapsen os-tilille.
Lyyrikko. Itkin aiheesta myös sharevillessa johon nordnet vastasi, että valitsemalla puhelimen nettiselaimen asetuksista tietokoneversion pääsee asia helpottuu. Siinä sitten näkyy noi kaikki haluamamme tiedot kuten vanhassaki nordnetissä. Miinuksena (tietenkin) se, että tuo valinta täytyy tehdä erikseen joka kerta sisään kirjautuessa.
Kaipaan uudessa Nordnetissa vanhaa aloitussivuani, jossa markkinakatsaus näytti sen hetken nousijat, laskijat ja vaihdetuimmat yhdellä silmäyksellä. Onhan se aukeama siellä vieläkin monen klikkauksen päässä, mutta avaussivuksi sitä ei enää saa. Ja lisäkiusana vasemman yläkulman OMXHPI- muutos% on nollattu.
Onko joku käyttänyt maailma näkymää enemmän? Ei jotenkin nostata luottamusta, kun maailman vaihdetuin osake on tällä hetkellä Ørsted A/S. Listalta löydy yhtään esimerkkinä saksalaista tai ranskalaista osaketta. Ei kai vain ole jäänyt uusinta puolitiehen ja siirretty uudelle puolelle. Meinaako olemme siirtäneet joitakin toiminallaisuuksia uudelle puolelle, että sinne siirtyy vain pohjoismaat?
Seurantalistoihin ei ilmeisesti pysty laittamaan hälytyksiä esim. "ilmoitus mailiin kun osake X nousee/laskee yli rajan Y"?
Teknisesti olisi varmaan megaiisi toteuttaa? Tai mitä saittia palvelua tähän kannattaisi käyttää? Vai olisiko tämä pitänyt laittaa Sijoitustiedon kehitysehdotukset -ketjuun?
Vanhalla puolellahan nuo kurssihälytykset oli olemassa. Luulisi tulevan uudellekin puolelle pian kun muitakin toimintoja sinne on vähitellen lisätty. Odotellessa noita voi laittaa vanhalta puolelta edelleen vaikka onkin hieman rasittavaa.
"Unlimited Turbojen (myöhemmin Turbo) hinnanmuodostus on suoraviivaista: Hinta muodostuu kohde-etuuden hinnan ja Turbon rahoitustason välisestä erotuksesta.
Turbon liikkeiden seuraaminen on selkeää, sillä sen hinta liikkuu 1:1 suhteessa kohde-etuuden hinnan kanssa.
Turboja voidaan ajatella jokamiehen futuureina. Niitä voi treidata pienilläkin summilla, toisin kuin futuureita, joiden nimellinen arvo on yleensä kymmeniä tuhansia euroja."
Vanhalla puolellahan nuo kurssihälytykset oli olemassa. Luulisi tulevan uudellekin puolelle pian kun muitakin toimintoja sinne on vähitellen lisätty. Odotellessa noita voi laittaa vanhalta puolelta edelleen vaikka onkin hieman rasittavaa.
Kurssihälytykset on tulossa myös uudelle puolelle! Tämä toiminto on vielä kehitystiimillä työn alla.
hans kirjoitti:
Pystyykö ost:n kautta osallistumaan listautumisanteihin?
Asiakaspalvelussamme on tällä hetkellä poikkeuksellisen paljon ruuhkaa, minkä vuoksi vastausaika asiakaspalveluun lähetettyihin viesteihin on jopa pari viikkoa. Ruuhka näkyy myös siten, että alaikäisten ja yritysten asiakashakemusten käsittelyssä ja asiakkuuden avauksessa voi kestää yli kolme viikkoa.
Kiireellisissä asioissa voit myös soittaa asiakaspalveluumme 020 198 5898.