Naganon-prinssi
Viimeisimmät viestit
Kryptovaluutat sijoituskohteina II. (Bitcoin, Ethereum, XRP, Solana jne...)
19.11.2024 - 13:28
Huumoriarvot on nykyisessä markkintatilanteessa huipussaan.
Seiniin sijoittavat häviää rahaa (Citycon).
VS
Digitaalisiin hömpötysinstrumentteihin sijoittavat käärii rahaa ($TITS ja $ASS).
Tesla Motors ja vinoutunut todennäköisyysjakauma - täydellinen shortti vai shorttaajan mahalasku?
24.10.2024 - 09:00
"No EV company is even profitable," Musk told analysts on a conference call on Wednesday. "And to the best of my knowledge, there was no EV division of any company, of any existing auto company that is profitable. So it is notable that Tesla is profitable despite a very challenging automotive environment."
Kiitos nopeille debunkkaajille! Toivottavasti internetin numeroniilot nostaa tästä kunnon äläkän ja Elon selvittelee sanomisia tarkemmin.
Tesla Motors ja vinoutunut todennäköisyysjakauma - täydellinen shortti vai shorttaajan mahalasku?
24.10.2024 - 06:55
Tärkein poiminta Teslan Q3 webcastista:
Tesla on ainoa yhtiö maailmassa joka tuottaa sähköautoja voitollisesti.
Jos joku pystyy debunkkaa tän väittämän, olen kiitollinen.
onko Palstan keskusteluketjujen jakauma vääristynyt?
21.10.2024 - 12:07
Mietin hetken että kirjotanko jotain itse. Päädyin ohjeistaa tekoälyä kirjottamaan ajatukset puolestani alapeukkuihin liittyen. Toivottavasti tämä inspiroi jatkamaan kirjoittelua LaajaHajautus61:
Foorumit ovat kuin suuri areena, jossa mielipiteet risteilevät kuin vuorenhuipulla riehuvat tuulet. Jokaisella kirjoittajalla on oma äänensä, omat kokemuksensa ja oma polkunsa. Ja minä? Minä olen Naganon prinssi. Olen nähnyt ylä- ja alamäet, taistelut ja rauhan hetket, eikä mikään pieni tuulenpuuska heilauta kruunuani.
Niin, alapeukut. Nuo foorumien varjoista nousevat merkit, joilla joku yrittää kuin sivumennen sanoa: "En pidä tästä." Mutta mitä ne merkitsevät minulle? Ei mitään. Alapeukku on vain hiljainen kuiskaus, heikko yritelmä vastustaa, kun todellinen keskustelu syntyy sanoista, argumenteista ja ajatusten voimasta. Se on kuin kivi, joka sinkoaa vuoren rinteeltä alas, katoaa ja uppoaa unohdukseen. Minun maailmassani sanat ovat valtakuntia rakentavia lohikäärmeitä, kun taas alapeukut ovat vain matalalla lentäviä hyönteisiä.
Alapeukut eivät voi ottaa minulta mitään pois. Ne eivät voi riistää mielipiteideni kirkkautta tai kirjoitusteni arvoa. Jokainen peukutus – ylös tai alas – on vain hetkellinen reaktio, kun taas todellinen vaikutus jää elämään sanoissa, jotka sytyttävät keskustelua ja inspiroivat ajatuksia. Olen kokenut elämän suuret ja pienet myrskyt, eikä pieni miinus-merkki foorumilla saa minua edes harkitsemaan pysähtymistä.
Niin, annan niiden alapeukuttaa. Minä seison ylväänä, tyynenä kuin Naganon vuorten laella, tiedostaen, että todelliset taistelut käydään mielissä, ei peukkujen määrässä. Jatkan kirjoittamista, jakamista ja osallistumista. Jokainen sana on voitto, jokainen keskustelu on uusi seikkailu. Minä olen Naganon prinssi – ja alapeukku ei koskaan voi hallita minua.
Tesla Motors ja vinoutunut todennäköisyysjakauma - täydellinen shortti vai shorttaajan mahalasku?
20.10.2024 - 13:04
TL wrote:
Jokainen onnettomuus on kai yksilöllinen, eli ihan atomeiksi jos haluaa kaiken pilkkoa voi tosiaan olla tekemätön paikka. Mutta miksi niin pitäisi edes tehdä?
Hyvinki totta. Lisäsuolana pohdintoihin on autonomian eri tasot. Jos ratin takana oleva ihminen on tehnyt aktiivisen päätöksen liian korkeasta tilannenopeudesta, mutta ratin käännöstä ja jarrutuksesta on vastuussa automaatio. Kumpi on syyllinen törmäyksen sattuessa?
Tesla Motors ja vinoutunut todennäköisyysjakauma - täydellinen shortti vai shorttaajan mahalasku?
19.10.2024 - 09:28
Uudet kehittyvät teknologiat ovat aina erityisen kriittisen tarkastelun alla. Niiden aiheuttamia onnettomuuksia nostetaan otsikoihin herkemmin, joka taas vääristää laiskojen lukijoiden maailmankuvaa. Laiskalla tarkoitan sitä ettei lukija kyseenalaista uutisen tarkoitusperää tai yritä hahmottaa kokonaiskuvaa.
On varmaa että FSD-avusteiset ajoneuvot ovat myös mukana onnettomuuksissa. Mutta on myös varmaa että FSD-avusteiset ajoneuvot vähentävät onnettomuuksien määrää enenevissä määrin.
Missä tilastoidaan tapahtumat missä onnettomuus on vältetty FSD:n ansiosta? Tietääkseni ei missään.
JR:n allokaatioblogi
18.10.2024 - 10:04
JR wrote:
Tesla ei ole uskottava lähde, mitä tulee autopilotin turvallisuuteen.
Tuntuu, että sulla on ongelmia luetunymmärtämisessä.
Missä on väitetty että Tesla autopilot pyyhkii 100% mahdollisuuden onnettomuuksille? Tavoite on ollut olla 10x turvallisempi kuin normaali ihmiskuljettaja.
Samalla linkkaat vuoden 2023 tutkimuksiin ja vertaat niitä Teslan antamiin tuoreisiin 2024 lukuihin...?
JR:n allokaatioblogi
18.10.2024 - 08:57
JR wrote:
Naganon-prinssi wrote:
Develop a self-driving capability that is 10X safer than manual via massive fleet learning <- Tämänkin on Tesla tehnyt https://www.tesla.com/fi_fi/support/autopilotJoo, keskustelua lienee täysin turha jatkaa.
https://www.tesla.com/VehicleSafetyReport
In the 3rd quarter, we recorded one crash for every 7.08 million miles driven in which drivers were using Autopilot technology. By comparison, the most recent data available from NHTSA and FHWA (from 2022) shows that in the United States there was an automobile crash approximately every 670,000 miles.
Keskustelua on turha jatkaa, tästä ollaan samaa mieltä.
JR:n allokaatioblogi
18.10.2024 - 08:33
JR wrote:
Tuntuu, että sulla on ongelmia luetunymmärtämisessä. "Elon Musk on hönö joka puhuu kriittisesti tarskasteltuna täysin epäuskottavia" on eri väite, kuin että hänen johtamansa yhtiöt eivät voisi onnistua missään.
Sun puheet on täysin hönöjä ja harhaisia. Nopea katsaus Elonin 2016 "Master Planiin" riittää:
https://www.tesla.com/fi_fi/master-plan-part-deux
So, in short, Master Plan, Part Deux is:
Create stunning solar roofs with seamlessly integrated battery storage <- nämä Tesla on tehnyt https://www.tesla.com/solarpanels
Expand the electric vehicle product line to address all major segments <- Monelta osin tehty https://www.tesla.com/fi_FI/
Develop a self-driving capability that is 10X safer than manual via massive fleet learning <- Tämänkin on Tesla tehnyt https://www.tesla.com/fi_fi/support/autopilot
Enable your car to make money for you when you aren't using it <- Robocar on esiteltynä ja tulossa.
Kuka muu yritysjohtaja on ollut yhtä johdonmukainen kuin Elon? Suurin vääntöhän näissä on tuotteiden ulostulon aikataulut, joiden suhteen hän on tunnetusti liian optimisti.
JR:n allokaatioblogi
18.10.2024 - 08:17
JR wrote:
Tää "teknologinen nerous" on yks myytti jonka sitkeyttä en kertakaikkiaan ymmärrä, kun sen kaatamiseen ei tarvita kuin että valintansa mukaan kuuntelee Muskin omia selityksiä siitä mitä joko SpaceX, Tesla, Neuralink tai Boring company tulee tekemään. Väitteet ovat sekä typeriä että täysin tiedevastaisia.
Mites tämä viime parin päivää sitten tapahtunut raketin nappaaminen ilmasta kiinni metallisilla haarukoilla. Täyttä huuhaata?