Teippi
Viimeisimmät viestit
Taksikuskien edustajat eivät ymmärrä markkinataloutta – eikä osa asiakkaistakaan
22.2.2020 - 11:41
Kuten yllä mainitsin, niin yksi yhteinen sovellus pohja auttaa harmaan talouden taistelussa,sotaa se ei lopeta, mutta vaikeuttaa.
Harmaata taloutta taksi puolella on ollut aina,myös suomalaisilla. Useasti jutellut/mennyt taksilla, jossa on esim. kaksi mittaria, jotka molemmat voi olla päällä. Käteismaksun tapahtuessa laskutetaan toisella ja korttilaskut toisella.
Naisasiakkaiden kohdalla ymmärtää asian, mutta näistä kuuluisi raportoida, jotta se tieto saataisiin näkyväksi. Uudistus on lisännyt kapasiteetin määrää, niin paljon, että voi myös valita Yangon tilalta toisen (raportointi kuitenkin oleellista).
Vanhusten kohdalla (ja tarkoitan henkilöitä, jotka huonosti osaa/pystyy omista asioista huolehtimaan) tämä varmasti totta 👍. Se ei kuitenkaan tarkoita, että koko hanke olisi siitä syystä täysin huono. Asiat vain vaatii parannusta.
Samaa ongelmaa ollut/varmasti vieläkin, myös lääkäreissä (ulkomaalaisia lääkäreitä/hoitajia, joilla huono suomi), jonka näen ymmärtämisen kannalta vielä tärkeämmäksi.
Suomi ei vain voi eristäytyä, se tarkoittaisi kehityksemme pysähtymistä ja lopulta talouden laskun kannalta hyvinvoinnin laskua.
Kela-kyydit meni vituroilleen, sen myönnän. Sekään ei ole korjaamaton paikka, mutta korjaus prosessi voisi olla kyllä nopeampi.
Taksikuskien edustajat eivät ymmärrä markkinataloutta – eikä osa asiakkaistakaan
22.2.2020 - 09:41
@cobok
Hyvin argumentoitu👍 ja samaa mieltä.
Taksikuskien edustajat eivät ymmärrä markkinataloutta – eikä osa asiakkaistakaan
22.2.2020 - 08:38
Kuten laitoin, yritykset voisi edelleen pitää auki omaa tilauspalvelu (mm. Kela kyyditkin, myös nykyään) tulee aina tilata puhelinnumerosta soittamalla.
Tilausnumero varmasti säilyisi kaikilla takseilla, koska useilla toimijoilla (suuri tai pieni) on vakiintunut asiakaskunta, johon luottavat.
Mobiilisovellus vain tulee olemaan suurin tilausmuoto tulevaisuudessa, kehitys suunta on väistämätön. Tämä mahdollistaisi vain asiakkaiden kannalta paremman palvelun saatavuuden, kun voi itse katsoa lähimmän taksin, samalla myös:
- tiedät että laillinen
- Vähentää harmaata taloutta, kun sovelluksen kautta menneet kyydit rekisteröityy automaattisesti
- Perushinnat näet kaikilla suoraan sovelluksesta - Vähentää useiden mobiilisovellusten lataustarvetta (osalla)
Nyt et tietääkseni voi mistään katsoa lähintä taksia, ilman että lataat kaikkien yritysten mobiilisovellukset tai soittamalla, jos haluaisit saada nopeimmin saatavilla olevan taksin. Myös vihreä teko 😉, kun turhat ajot vähenee.
Yksinkertaisesti lisää tarjontaa eikä huononna/vaikeuta teidän "vanhojen" ihmisten tilausta. Markkinataloutta parhaimmillaan asiakkaan näkökulmasta. Myös markkinataloudessa valtio asettaa tiettyjä lakeja, sääntöjä yms. ilman tätä mikään aate suunta ei toimi.
Luet kovin kapea katseisesti tekstiä "Tinggeli".
"ongelmat on luotu ratkaistaviksi, ei esteiksi"!
Pasi
Taksikuskien edustajat eivät ymmärrä markkinataloutta – eikä osa asiakkaistakaan
21.2.2020 - 22:20
Taksi uudistus hyvä asia (pl. Kela kyydit), paitsi ehkä pienet kunnat/kaupungit.
Kehitys ehdotus lähtisi ehkä kela kyytien ja mobiilisovelluksen suuntaan. Markkinataloudessa, jota itsekin suurpiirteisesti kannatan, niin lähtisin siitä, että valtio luo yhden mobiilisovelluksen taksikyytien tilaamiseen, johon kaikilla takseilla tulisi rekisteröityä.
Tarkoittaa, että tämä yksi sovellus toimisi kaikissa suomen kaupungeissa ja sen kautta voisi tilata lähimmän taksin (kartalta) ja nähdä kuittaako kyydin. Tästä valtio voisi laskuttaa esim. 0,5 %/kyyti korvausta. Asiakas näkisi tällöin myös suoraan sovelluksesta onko taksi "laillinen". Taksi kuvaketta painamalla pitäisi myös tulla hinnat näkyviin.
Tämä ei tietenkään estä sitä, etteikö eri yritykset voisi pitää myös omaa mobiilisovellusta....