ktee
Viimeisimmät viestit
Uhkapelaajan tie kohti Hernesaaren kattohuoneistoa
1.4.2020 - 23:35
Jos nyt pokeritermein ajattelee, niin todella ainutlaatuinen käsi pelattavaksi tää tilanne.
Onko sulla jens aika pitkälti mietittynä peliliikkeet jo etukäteen vai meetkö ihan päivä/uutinen kerrallaan?
Itse näkisin, että jenkeissä ei olla vielä hinnoiteltu todellista vaikutusta kursseihin. Nyt markkinat liikkuu sen mukaan, että kesän jälkeen oltaisiin jo palaamassa
sorvin ääreen, mikä vaikuttaa liian optimistiselta. Minkä näet mahdollisena käännekohtana? Taudin laantuminen? Vai siirrytäänkö taudin laantumisen jälkeen
valtaviin taloudellisiin ongelmiin mitä se on aiheuttanut? Koska voidaan palata kasvun uralle?
Itse jatkan shortit päällä, mikä on bullerolle vaikeaa. Tilanne on vaan niin ainutlaatuinen, että kun saa ajoitettua longit jokseenkin kohdalleen niin samanlaista mahdollisuutta ei välttämättä tule sijoitusuralla enää vastaan.
Uhkapelaajan tie kohti Hernesaaren kattohuoneistoa
3.10.2019 - 19:46
Lukujen puolesta kamuxilla on nousuvaraa, mutta tulevaisuudessa riittää haasteita. Kamuxin toimintamalli on todettu erittäin toimivaksi. Niin toimivaksi, että sitä kopioidaan innolla (mm. SAKA, autolle.com) kamuxin kilpailuetu vain pienenee kun vierellä kilpailee ei niin salonki kelpoiset listaamattomat yritykset.
Suurin haaste tulevaisuudessa tulee olemaan sähköautojen yleistyminen. Sähköautoja tullaan myymään isolla profiililla uutena. Maahantuojat kilpailevat markkinaosuuksista ja autoja myydään 0% rahoituksilla. Mikäli ilmastonmuutos trendi pysyy muodissa se tulee nostamaan sähkö/hybridiautojen tukia, mikä sataa uusien autojen myyntiin.
Näkisin myös että sähköautojen kanssa auton vaihtotarve on pienempi. Sähköautot ovat niin paljon luotettavampia, kuin fossiililla kulkevat. Riikkoontuvia osia on huomattavasti vähemmän. Kamuxin tulos perustuu volyymiin ja se volyymi on tulevaisuudessa laskussa. Tulos tehdään rahoituksilla eikä matalat korot jatku ikuisuuteen. Auton omistaminen tulee myös tulevaisuudessa vähenemään. Jo nyt monet tarjoaa yksityiselle leasing-sopimuksia, jossa auto vuokrataan 1-vuoden sopimuksella mihin kuuluu kaikki paitsi vakuutus ja bensat. Toimintaympäristö tulee vain pienenemään ja hankaloitumaan tulevaisuudessa kamuxin ostalta.